Vitamine, minerale și nutrienți esențiali pentru sănătatea inimii

Știai că aproximativ 80% din bolile de inimă se pot evita prin dieta? Stilul de viață cotidian, alert și foarte stresant este principalul motiv pentru care sunt tot mai frecvente bolile cardiovasculare. Obezitatea, stresul cronic și sedentarismul sunt printre primii factori care prevestesc un potențial risc de dezvoltare a unei boli ale inimii sau ale sistemului vascular, precum: infarctul miocardic, hipertensiunea arterială, ateroscleroza etc. Din fericire, putem oricând să evităm aceste riscuri prin prevenție. În cele ce urmează vom prezenta câteva sfaturi cheie despre cum să ai o inimă sănătoasă prin dietă. Bonus! Includem și vitamine, minerale și nutrienți esențiali pentru sănătatea inimii.

Ce trebuie să includă dieta ta pentru sănătatea inimii:

  1. Fructe și legume proaspete, de sezon. Fructele și legumele îți asigură un aport regulat de vitamine și minerale, sunt bogate în fibre și au mai puține calorii. Astfel, te vor ajuta să ai o greutate corporală normală și te vor hrăni suficient de bine pentru a nu mai fi nevoit să apelezi la gustări nesănătoase.
  2. Cereale integrale. Sunt bogate în fibre naturale, care susțin digestia, precum și în vitamine și minerale. Au un aport ridicat de vitamine B care ajută la reglarea tensiunii arteriale.
  3. Grăsimi bune. Grăsimile bune se numesc nesaturate, iar cele „rele” se numesc saturate sau trans. Acestea din urmă sunt responsabile pentru depunerile de colesterol din artere și pentru dezvoltarea aterosclerozei. Astfel, dieta pentru sănătatea inimii trebuie să conțină mai multe grăsimi bune din pește sau carne de pasăre, spre exemplu.
  4. Proteine din surse cu un conținut redus de grăsimi. Tot pentru a evita creșterea nivelului de colesterol, consumă mai multă carne de pasăre, pește, lactate cu conținut scăzut de grăsime și ouă pentru că sunt surse excelente de proteine și de grăsimi nesaturate (grăsimi bune).
  5. Apă. Hidratarea este foarte importantă pentru a stimula circulația și pentru a evita blocajele arteriale. Astfel, consumă 7-8 pahare de apă pe zi sau sucuri proaspete de fructe.

Vitamine, minerale și nutrienți esențiali pentru sănătatea inimii:

Acizii grași Omega-3

Sunt o clasă aparte de grăsimi esențiale pentru sănătatea organismului, dar care se obțin doar din alimentație, căci corpul uman nu îi poate produce de la sine. Puține sunt clasele de substanțe nutritive care pot garanta atât de multe beneficii precum acizii grași Omega-3: de la sănătatea inimii la susținerea sistemului nervos sau la reglarea efectelor menopauzei la femei.

Acizii grași Omega-3 asigură sănătatea inimii și vaselor de sânge prin scăderea numărului de trigliceride, reglarea valorilor de colesterol, reducerea tensiunii arteriale ridicate sau prevenirea formării blocajelor arteriale.

Cea mai recentă inovație la nivelul suplimentelor cu acizi grași Omega-3 este uleiul de krill. Krill-ul este extras dintr-o zonă controlată a Antarcticii, iar procesare sa se face imediat după recoltare. Astfel, uleiul de krill este proaspăt, nu conține metale grele și are o eficiență ridicată în scăderea colesterolului și controlul trigliceridelor.

Magneziu

Magneziul este un mineral esențial pentru multiple funcții metabolice din corp. Pentru inimă, Magneziul menține ritmul cardiac normal, tonifică mușchiul inimii și normalizează tensiunea arterială. În plus, Magneziul asigură un suport esențial pentru sistemul nervos și este de real ajutor persoanelor care sunt supuse unui stres constant și le protejează inima de efectele dăunătoare ale acestuia.

O sursă superioară de Magneziu este Magneziul natural marin, extras din apa mării, perfect asimilabil în organism.

Vitamina K2

Vitamina K2 este supranumită și „vitamina inimii”. Vitamina K2 asigură depunerea corectă și completă a calciului în oase. Împreună cu Vitamina D3, Vitamina K2 determină producția proteinei Matrix GLA (MGP), care previne depunerile de cristal de calciu în artere, dizolvă blocajele și previne formarea aterosclerozei.

Cea mai bogată sursă naturală de Vitamina K2 este natto, o specie de soia Japoneză fermentată. Aceasta se găsește sub formă de extract fitoterapic, ușor de administrat, bogat în Vitamina K2 naturală.

Aspirina organică

Aspirina organică se extrage din coaja de Salcie pentru că această sursă este bogată în salicilați, tanini, flavonoizi și polifenoli. Combinația acestor substanțe active stopează agregarea trombocitelor, determinând subțierea sângelui. Astfel, aspirina organică are un potențial ridicat de a stopa dezvoltarea blocajelor arteriale și de a stimula circulația normală a sângelui.