Ți-ai luat astăzi porția de magneziu? Dacă iți pasă de sănătatea ta, vei spune că da.

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale din organism, având multiple beneficii în menținerea funcționalității musculare și nervoase a organismului, reglarea ritmului cardiac, întărirea sistemului imunitar și nu în ultimul rând întărirea oaselor.

Alimentele bogate în magneziu sunt esențiale pentru sănătatea celulară. Din păcate foarte mulți oameni suferă de deficit de magneziu, si mulți dintre ei nici măcar nu știu asta.

Consumi suficiente alimente bogate în magneziu?

Vă prezentăm mai jos 10 alimente cu un conținut ridicat de magneziu, pe care oricine ar trebui să le introducă in alimentația zilnică.

      1. Spanac

      2. Varză kale

      3. Semințe de dovleac

      4. Iaurt sau chefir

      5. Migdale

      6. Fasole neagră

      7. Avocado

      8. Smochine

      9. Ciocolată neagră

     10. Banane

Alte alimente care sunt de asemenea foarte bogate în magneziu sunt: somonul, coriandrul, brânza de capră și anghinarea.

Magneziul favorizează asimilarea calciului, a vitaminei C, a fosforului și a potasiului și devine un calmant natural atunci când este utilizat împreună cu calciu.

Cele mai des întâlnite cauze ale deficitului de magneziu sunt:

–          Consumul excesiv de alcool

–          Consumul excesiv de alimente bogate în zahăr și acid fitic

–          Consumul excesiv de antibiotice și diuretice

–          Consumul redus de legume verzi

 

Cele mai des întâlnite simptome cauzate de lipsa de magneziu sunt:

–          Pofta excesivă de ciocolată

–          Constipația

–          Tensiunea ridicată

–          Anxietatea

–          Deficiențe ale somnului

–          Crampe musculare

–          Oboseala

Adoptarea unei diete echilibrate împreună cu un program zilnic de exerciții fizice reprezintă o modalitate excelentă de a ne păstra sănătatea.