Micrombiomul – sănătatea începe din intestin

Atunci când se vorbește despre bacteriile din corpul nostru, majoritatea dintre noi ne gândim automat că este vorba despre o boală. Dar, știai că în mod natural corpul nostru este gazda a miliarde de bacterii benefice? Toată gruparea de bacterii din organismul nostru formează un ecosistem intern care aduce beneficii remarcabile sănătății tractului intestinal sau a sistemului imunitar. 

Identitatea și rolul microbiomului sunt subiecte destul de recent descoperite de comunitatea științifică, dar devin rapid parte integrantă a practicilor medicinale moderne. În mod surprinzător, nu toate bacteriile sunt dăunătoare, unele au chiar un rol vital asupra rezistenței sistemului imunitar, proceselor digestive, echilibrului hormonal sau asupra stării de bine psihoemoționale.

Ce este microbiomul, de ce este atât de important și cum îl putem proteja, află din acest articol.

Ce este microbiomul intestinal?

Pe suprafața corpului nostru, dar mai ales în interiorul său, trăiește o comunitate de microorganisme de 10 ori mai mare numeric față de celulele organismului uman. 90% din aceste microorganisme populează intestinele, formând microbiomul intestinal.

Cu toate că este alcătuit din celule non-umane, microbiomul intestinal este considerat un organ uman esențial.  Microbiomul fiecăruia dintre noi mai este numit uneori și „amprentă genetică” pentru că ajută la identificarea AND-ului nostru unic, la determinarea factorilor ereditari, ne spune care sunt predispozițiile pentru anumite boli, ce greutate corporală vom avea și multe altele. Microbiomul are roluri multiple care se intersectează și/sau determină diverse funcții din organism. Chiar și denumirea de „microbiom” ne spune multe despre ce este cu adevărat și cum funcționează, „micro” înseamă mic, iar „biom” înseamnă habitat cu organisme vii.

Unii cercetători consideră că 90% dintre bolile actuale au ca bază sănătatea intestinală și a microbiomului. Importanța microbiomului nu poate fi contestată, căci prin existența și sănătatea sa, se pot preveni diverse afecțiuni: artrită, demență, boli cardiovasculare sau oncologice. În același timp influențează direct fertilitatea, longevitatea sau digestia.

Pe toată durata vieții noastre, noi modelăm activ propriul microbiom, care în plus se adaptează și la schimbările mediului înconjurător. Spre, exemplu alimentele pe care le consumăm, nivelul de odihnă, cantitatea de bacterii la care suntem expuși, sau nivelul de stres stabilesc starea microbiomului nostru.

Afecțiuni asociate cu un dezechilibru al microbiomului intestinal:

  • Boli autoimune (artrite, sindromul colonului iritabil, tiroida Hashimoto etc.)
  • Declin cognitiv (Alzheimer, Parkingson)
  • Afecțiuni oncologice
  • Oboseală cronică
  • Dureri articulare
  • Dezechilibre psihoemoționale (depresie, anxietate)
  • Dificultăți de învățare (ADHD, autism)
  • Infertilitate sau complicații ale sarcinii
  • Alergii, astm

Cum susții sănătatea microbiomului intestinal

1. Evită antibioticele pe cât de mult posibil

În timp ce ne curăță organismul de agenții patogeni, antibioticele pot distruge și bacteriile bune ale microbiomului. Drept urmare, este afectată rezistența sistemului imunitar și poate exista riscul de infecții sau alergii. Antibioticele trebuie folosite doar când sunt absolut necesare și la recomandarea medicului.

2. Redu nivelul de stres

Stresul modifică funcționalitatea sistemului imunitar. Din cauza sa, compuși imunitari ca citochinele declanșează inflamația la nivel cronic în organism. Inflamația distruge celulele sănătoase și dezechilibrează microbiomul.

3. Fă mai multă mișcare

Activitatea fizică de orice fel reduce nivelul de stres, nivelul inflamației, echilibrează secrețiile hormonale și întărește sistemul imunitar.

4. Asociază corect alimentele din dieta ta

Asocierile incorecte de alimente pot suprasolicita procesul de digestie. Drept urmare, anumite alimente rămân nedigerate, iar nutrienții nu sunt asimilați în intestine.

5. Susține-ți microbiomul cu suplimente alimentare

Antioxidanții (curcumin, vitamina C, quercetina), seleniu sau acizii grași omega3 protejează microbiomul de acțiunea radicalilor liberi. Pentru o digestie bună, suplimentele cu enzime digestive din surse 100% naturale asigură sănătatea microbiomului.

Care este legătura dintre microbiom și enzimele digestive?

Sănătatea microbiomului este asigurată de mai mulți factori, unul dintre cei importanți fiind activitatea enzimatică. Enzimele digestive sunt proteine specializate produse de organism, sau preluate din alimentație, care au rolul de a digera alimentele pe care le consumăm. Fiecare tip de enzimă este specializată pentru a descompune un anumit tip de nutrient din mâncare.

Prin suplimentarea dietei cu enzime digestive, tractul intestinal este curățat de bacteriile dăunătoare, lăsând loc pentru proliferarea bacteriilor bune ale microbiomului. În plus, se pare că anumite bacterii care fac parte în mod natural din microbiom, pot ajuta la creșterea producției de enzime digestive. Spre exemplu, lactobacilii pot influența producția de amilază, enzimă care descompune carbohidrații, iar Lactobacillus casei determină producția de lactază, enzimă care ajută la digestia produselor lactate.

Așadar, microbiomul și enzimele digestive sunt structuri separate, dar ale căror roluri sunt interconectate și asigură sănătatea unitară a tractului digestiv.

Soluții naturale pentru deficitul enzimatic Super Enzime Digestive

Folosește un supliment cu enzime digestive

Super Enzime Digestive este un produs complex cu 10 enzime digestive, 4 extracte fitoterapice și un prebiotic. Super Enzime digestive este un produs dedicat pentru persoanele cu deficit enzimatic căci asigură o digestie uşoară și absorbția completă a nutrienților din mâncare.

Beneficii Super Enzime Digestive:

  1. Asigură o digestie bună și completă
  2. Contribuie la absorbția nutrienților din alimente
  3. Reduce stările de balonare, flatulența și spasmele abdominale
  4. Asigură procesele de detoxifiere ale organismului
  5. Întărește sistemului imunitar