Stilul de viață modern ne determină să căutăm soluții eficiente și rapide pentru a combate efectele stresului cotidian și de a crește rezistența organismului în astfel de situații. Mulți dintre noi nu realiză care este impactul expunerii pe termen lung la stres asupra sănătății. El poate cauza stări de anxietate, insomnii, probleme tiroidiene, infertilitate, diabet, boli de inimă sau obezitate.

O soluție naturală care câștigă din ce în ce mai mult teren în lupta cu stresul este Ashwagandha sau Ginseng Indian. Este o plantă frecvent utilizată în medicina Ayurveda datorită proprietăților sale antistres, care a devenit foarte solicitată de persoanele cu un stil de viață activ, care au nevoie de multă energie, un tonus mental ridicat, dar și de un somn odihnitor.

Cum acționează Ashwagandha asupra stresului?

Ashwagandha intră în categoria plantelor adaptogene, plante cu un conțin bogat de substanțe active ce susțin sistemele fiziologice din corp, cum ar fi sistemul hormonal sau nervos, pentru a face față stresului și oboselii.

Eficiența extractului de Ashwagandha este dată de conținutul de withanolide, care ajută la echilibrarea unei game largi de funcții biochimice. Withanolidele, alcaloizii, acizii grași și aminoacizii din Ashwagandha cresc rezistența organismului la stres și protejează sistemul nervos de efectele degenerative cauzate de stresul oxidativ.

Ashawagandha, beneficii dovedite în lupta cu stresul

Reduce nivelul de cortizol

Un studiu publicat in the Indian Journal of Medicine în 2012 atestă efectul Ashwagandhei asupra nivelului de cortizol. După 60 de zile de administrare cu suplimente pe bază de Ashwagandha, s-a raportat o scădere cu 28% a nivelului de cortizol în rândul participanților la studiu.

Cortizolul este hormonul care se secretă ca reacție la un factor de stres. Excesul de cortizol, cauzat de expunerea permanentă la stres este principalul factor ce cauzează probleme medicale asociate stresului.

Ameliorează stările de depresie și anxietate

Ashwagandha ajută la echilibrarea hormonilor asociați cu stările de anxietate. Poate acționa și ca energizant în situații de oboseală cronică sau poate suprima acțiunea hormonilor stimulatori în situații de stres. Aceste efecte sunt de ajutor întrucât anxietatea se manifestă prin două extreme: stări de agitație continuă sau oboseală cronică.

Efectul modulator al Ashwagandhei asupra hormonilor este asigurat de withanolide, compuși activi ce funcționează ca precursori ai hormonilor ce relaxează sistemul nervos.

Asigură un somn odihnitor

Prin reglarea secreției hormonale, Ashwagandha relaxează sistemul nervos și induce un somn odihnitor. Principala sa acțiune este de a regla nivelul de cortizol și de a elimina, astfel starea de alertă permanentă acordându-i organismului susținerea de care are nevoie pentru a se odihni și regenera.

Previne îmbătrânirea prematură

Stresul prelungit cauzează o acumulare de radicali liberi, molecule reziduale ce pot afecta structura ADN-ului. Acest efect atrage după sine îmbătrânirea prematură a întregului organism. Deși corpul are resurse proprii de a elimina acțiunea radicalilor liberi, de multe ori, acestea nu sunt suficiente, mai ales în situații de stres prelungit. Ashwagandha are un efect anti-îmbătrânire dovedit prin faptul că reduce acțiunea radicalilor liberi.

Ajută cu diabetul indus de stres

Un alt efect al nivelului ridicat de cortizol este încetinirea procesului de metabolizare a glucozei și suprimarea producției de insulină, cauzând diabet de tip 2. Prin reglarea secreției de cortizol Ashwagandha poate preveni efectele negative ale acesteia asupra proceselor metabolice.

Previne distrugerea celulelor nervoase

Acţiunea radicalilor liberi afectează și celulele neuronale, cauzând apariția bolilor neurodegenerative precum Alzheimer sau Parkinson. Un studiu publicat în The British Journal of Pharmacology, demonstrează cum withanolidele din Ashwagandha au efect neuroprotector și capacitatea de a reface conexiunile neuronale, îmbunătățind memoria și concentrarea.

Scade tensiunea arterială

Cortizolul are rol și în reglarea presiunii arteriale, dar excesul acestui hormon poate declanșa hipertensiune arterială. În acest caz, Ashwagandha poate fi de ajutor în prevenirea efectelor stresului prelungit asupra sănătății sistemului cardiovascular.

Ce trebuie să ştii când iei suplimente cu Ashwagandha: ashwagandha_extract_premium

  • Alege suplimente cu extract de Ashwagandha standardizat cu peste 5% withanolide
  • Verifică dacă suplimentul conține și Piper Negru pentru creșterea ratei de absorbție
  • Urmează o cură ușoară de detoxifiere pe durata suplimentării dietei cu Ashwagandha, eliminând alimente ce conțin zahăr sau faină albă

Pentru a răspunde tuturor cerințelor unui supliment pe bază de Ashwagandha, produsul ASHWAGANDHA Extract Pur® garantează o dublă standardizare a extractului cu 7% withanolide și 1% alcaloizi, formulă completată cu extract de Piper Negru pentru creșterea ratei de absorbție a produsului.