Ashwagandha sau Ginseng indian, este considerată planta adaptogenă nr. 1 a medicinei alternative! Capacitatea sa de a regla răspunsul organismului nostru la stres garantează o serie de beneficii surprinzătoare pentru sănătatea noastră fizică, psihică și emoțională.

Ashwagandha este o plantă ayurvedă cunoscută pentru faptul că reușește să restabilească echilibrul hormonal în corp, acționând ca adaptogen. Adaptogenul este o substanță naturală, obținută din plante, care ajută organismul să se adapteze și să își regleze procesele din corp pentru a face față stresului vieții cotidiene, pentru a combate oboseală și pentru a restabili echilibrul anumitor procese metabolice.

Ce beneficii asigură Ashwagandha dacă o iei zi de zi?

Principalele aspecte asupra cărora funcționează Ashwagandha sunt strâns legate de stres și de modalitatea în care funcționează organismul nostru ca urmare a expunerii la acesta.

Eficiența extractului de Ashwagandha este dată de conținutul de withanolide, substanțe active care ajută la echilibrarea unei game largi de funcții biochimice. Withanolidele, alcaloizii, acizii grași și aminoacizii din Ashwagandha cresc rezistența organismului la stres și protejează sistemul nervos de efectele degenerative cauzate de stresul oxidativ.

Ești curios să știi ce poate face Ashwagandha? Iată top 5 beneficii:

1.Te vei trezi plin de energie

Ashwagandha relaxează sistemul nervos și induce un somn odihnitor. Principala sa acțiune este de a regla nivelul de cortizol și de a elimina starea de alertă permanentă, acordându-i organismului susținerea de care are nevoie pentru a se odihni și regenera. Prin capacitatea sa de a regla fluxul de cortizol, Ashwagandha reușește să asigure organismului energia de care are nevoie pentru a începe ziua, fără a genera stări de agitație.

2. Îți vei menține nivelul de energie pe tot parcursul zilei

Pățești adesea ca în jurul orelor 15:00 să te lovească o stare de oboseală care te împiedică să îți duci la capăt taskurile? La rădăcina acestei probleme stau glandele suprarenale cele care mențin echilibrul hormonilor tăi. Dar, atunci când acestea nu funcționează corespunzător apare starea de oboseală, dificultatea de concentrare sau pofta de dulce. Aceaste simptome se reunesc sub numele de oboseală suprarenală (adrenală).

Prin abilitatea de a regla modula secreția de hormoni Ashwagandha previne instaurarea oboselii adrenale și îți menține nivelul ridicat de energie pe tot parcursul zilei.

3. Îți vei reface echilibrul hormonal

Unul dintre aspectele cele mai interesante ale Ashwagandhaei este faptul că ajuta în cazul afecțiunilor tiroidiene, tiroida fiind principala glandă responsabilă pentru controlul și secreția hormonilor. Primele studii clinice efectuate în acest sens dovedesc că Ashwagandha reglează funcțiile tiroidiene pentru persoanele diagnosticate cu hipotiroidism și îmbunătățește starea de sănătate a celor cu tiroidă hiperactivă sau boala lui Grave.

4. Nu vei mai avea senzația de „ceață mentală”

Ceața mentală se caracterizează prin senzația de confuzie, dificultăți de concentrare, lipsa de energie, dureri de cap, iritabilitate și anxietate. Principalul factor care determină apariția acestor simptome este stresul prelungit care influențează direct calitatea somnului și alimentația. Din cauza stresului sistemul tău nervos nu mai are capacitatea de a menține funcțiile recurente pe care le are de urmat: concentrare, memorare și energie.

Studiile arată că Ashwagandha are capacitatea de a regenera și proteja celulele nervoase. Ashwagandha protejează celulele gliale și neuronale de stresul oxidativ, prevenind declinul cognitiv. În plus, s-a demonstrat că Ashwagandha stimulează creșterea și regenerarea neuronală, restabilind astfel capacitatea de memorare și concentrare.

5. Vei avea o stare permanentă de calm

Una alt beneficiu cunoscut al acestei plante este capacitatea sa de a lucra ca un remediu natural pentru anxietate. Într-un studiu din 2009 publicat în PLOS One, s-a demonstrat că efectele Ashwagandha asupra stărilor de anxietate sunt comparabile cu cele a medicamentelor dedicate, doar că Ashwagandha nu provoacă efecte secundare. Ashwagandha se dovedește a fi de un real succes și pentru persoanele care au semne de depresie. Deoarece stresul este o cauză cunoscută a depresiei, Ashwagandha se recomandă ca remediu natural antidepresiv prin capacitatea sa de a crește rezistența organismului la stres.

Dozaj Ashwagnadha, Ginseng-indian:

300 – 500 miligrame/zi