Cum să scapi de stres și anxietate – 3 soluții naturale

În mijlocul pandemiei de coronavirus suntem în plin proces de a ne adapta la ce înseamnă acum normalitatea și cotidianul. Pentru mulți dintre noi înseamnă că nu mai mergem la serviciu, că lucrăm de acasă, că nu ne mai putem vizita apropiații, nu mai ducem copii la școală sau nu mai putem călători.

Fără doar și poate, noul coronavirus (Covid-19) ne-a schimbat semnificativ stilul de viață și ne-a creat o incertitudine a viitorului.

Acest nou stil de viață ne provoacă mult stres zilnic și ne alimentează anxietatea cauzând multe griji pe care ni le repetăm frecvent: Dacă mă îmbolnăvesc și eu? Dacă se îmbolnăvesc rudele mai în vârstă? Cât de mult timp pot sta departe de prieteni și familie? Sunt în siguranță dacă merg la medic pentru alte afecțiuni? Când va reveni viața mea la normal?

Pentru că alternativele cu care ne-am obișnuit în a combate stresul, cum ar fi mersul la sală, o întâlnire cu prietenii sau vizionarea unui spectacol, nu mai sunt disponibile, acasă devine noua oază de de-stresare. În cele ce urmează vă propunem câteva soluții naturale, ușor de folosit acasă, care vă vor ajuta semnificativ la reducerea nivelului de anxietate și stres.

3 soluții antistres și pentru combaterea anxietății:

În siguranță, din propria casă, este momentul să practici noi metode de a combate stresul și anxietatea. Păstrarea unei rutine, activitățile creative, gătitul sau yoga sunt doar câteva idei simple și accesibile anti stres și anxietate. Dar, pentru zilele supra-solicitante, cu siguranță ai nevoie de un ajutor în plus și poți apela cu încredere la soluții și suplimente naturale cu efect antistres:

Ashwagandha Ginseng Indian

Ashwagandha intră în categoria plantelor adaptogene, plante cu un conținut bogat de substanțe active care susțin sistemele fiziologice din corp, cum ar fi sistemul hormonal sau nervos, pentru combaterea stresului și a anxietății. 

Eficiența extractului de Ashwagandha este dată de conținutul de withanolide, care ajută la echilibrarea unei game largi de funcții biochimice. Withanolidele, alcaloizii, acizii grași și aminoacizii din Ashwagandha cresc rezistența organismului la stres și protejează sistemul nervos de efectele degenerative cauzate de stresul oxidativ asupra neuronilor.

Impactul cel mai mare pe care îl are administrarea de Ashwagandha este asupra nivelului de cortizol. Cortizolul este hormonul care se secretă ca reacție la un factor de stres. Excesul de cortizol, cauzat de expunerea permanentă la stres este principalul factor ce cauzează probleme medicale asociate stresului.

Un studiu publicat in The Indian Journal of Medicine în 2012 atestă efectul Ashwagandhei asupra nivelului de cortizol. După 60 de zile de administrare cu suplimente pe bază de Ashwagandha, s-a raportat o scădere cu 28% a nivelului de cortizol în rândul participanților la studiu.

Ashwagandha poate acționa și ca energizant în situații de oboseală cronică sau poate suprima acțiunea hormonilor stimulatori în situații de stres, pentru combaterea anxității. Aceste efecte sunt de ajutor întrucât anxietatea se manifestă prin două extreme: stări de agitație continuă sau oboseală cronică.

Prin reglarea secreției hormonale, Ashwagandha relaxează sistemul nervos și induce un somn odihnitor. Prin reducerea nivelului de cortizol se elimină din corp starea de alertă permanentă favorizând capacitatea acestuia de a se odihni și regenera.

Sfat pentru stat acasă: Adaptează-ți modul de a gândi.

Schimbarea este singura certitudine pe care o avem în această perioadă. Acum este momentul să adopți o gândire mai flexibilă și să renunți la proiectele foarte bine puse la punct, căci cu siguranță nu mai sunt realizabile complet. Adoptă o atitudine mai dinamică și încearcă să te concentrezi doar pe ce ți se întâmplă azi.

5-HTP

5-HTP este un aminoacid derivat din L-triptofan. Acesta este necesar sistemului nervos pentru producția de serotonină, hormonul care asigură starea de bine și starea de fericire. Stările depresive și anxioase sunt asociate direct cu un nivel scăzut de serotonină. Lipsa unei cantități optime de L-triptofan, limitează formarea de 5-HTP, rezultând într-un deficit de serotonină.

Aminoacidul esențial L-triptofan poate fi obținut prin consumul alimentelor care îl conțin, cum ar fi carnea roșie sau de curcan, dar capacitatea sa de a fi transformat în 5-HTP și în cele din urmă în serotonină este limitată de disponibilitatea unei enzime numite triptofan hidroxilază. Cantitatea de triptofan hidroxilază din corpul nostru poate fi inhibată de mulți factori, cum ar fi stresul, rezistența la insulină, deficitul de vitamina B6 sau de Magneziu.

Suplimentarea dietei cu 5-HTP, extras din planta Griffonia Simplicifolia, alimentează direct sistemul nervos cu 5-HTP și asigură convertirea sa în întregime în serotonină. Astfel, 5-HTP asigură creșterea nivelului de serotonină, reduce stările de depresie, anxietatea, riscul de atacuri de panică sau tulburările de somn. 

Sfat pentru stat acasă: Include în rutina ta cât mai multe activități care te relaxează.

Identifică top 5 activități care te relaxează. Pot fi orice: să asculți muzică, să citești, să faci yoga sau sport în casă etc. Dacă știi care sunt atunci alocă timp dedicat lor în noua ta rutină de acasă!

Magneziu

Magneziul este un mineral vital organismului care are efecte semnificative asupra sistemului nervos, acționând direct pentru combaterea depresiei, anxietății și a stărilor de stres.

Dacă problemele zilnice te copleșesc ușor, ești dezorganizat, găsești tot timpul ceva nou de care să-ți faci griji, indiferent că este vorba de pandemia Covid-19 sau altceva, atunci acestea sunt semne că ai un nivel GABA (Acid gama-aminobutiric) scăzut. Un nivel scăzut de GABA se manifestă prin anxietate, atacuri de panică, sindromul colonului iritabil sau, în cazuri grave, cauzează boala Parkinson. Magneziul intervine direct asupra secreției de GABA și asigură creșterea nivelului acestui acid în corp, astfel Magneziul stopează efectele stresului și ale anxietății.

În momentele de stres și anxietate, corpul secretă în exces hormoni specifici, precum cortizolul. Magneziul restricționează eliberarea acestor hormoni și acționează ca un filtru pentru a împiedica efectele adverse cauzate de stres să distrugă sistemul nervos central. Astfel, corpul nostru consumă foarte repede Magneziul obținut de obicei din alimentație, iar pentru a evita un deficit de Magneziu și accentuarea problemelor de stres și anxietate, dieta trebuie suplimentată cu Magneziu din alte surse, precum Magneziul organic obținut din alge marine calcaroase.

Poți combina administrarea Magneziului ca supliment și cu alte tratamente naturale pentru stres cu plante adaptogene, vitamina D3 sau complexul de vitamine B.

Sfat pentru stat acasă: Pe cât se poate, organizează-ți ziua și păstrează o rutină.

Crearea unei noi rutine, te va aduce mai aproape de obișnuința de a avea activitate zi de zi. Încearcă să te trezești la aceeaşi oră dimineața și alocă-ți timp pentru exerciții fizice care te vor energiza. Programează-ți activitățile fără a sări peste mesele principale, pe care e bine să le servești la aceeași oră zilnic, chiar și de acasă. Orice poți face pentru a-ți crea stabilitate este bine venit în lupta cu stresul!

Ești în siguranță când comanzi de acasă!

Dacă vrei să încerci soluții antistres naturale, recomandate de noi în acest articol le poți comanda în siguranță de pe www.herbagetica.ro . Ashwagandha, 5-HTP 100 și Magneziu Organic sunt doar câteva dintre produsele dedicate pentru combaterea stresului sau a anxietății. Le poți comanda în siguranță din confortul casei și te vei bucura de soluții eficiente pentru a combate stresul și anxietatea cauzate de criză medicală actuală cu Covid-19.

Până-ți vin produsele gândește pozitiv și #staiacasă în siguranță!